Menu
Skoda Octavia II 1.6 MPI 2005r 102 KM Ambiente 26 900 zł
Marka: Skoda
Model: Octavia  2005 Ambiente
Przebieg: 153567  km

Pojemność silnika: 1595   cm3
Moc silnika: 102 KM

Rodzaj paliwa Benzyna
Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
VIN: TMBCA61Z352036917
Badania techniczne: 08/2014
Pierwsza rejestracja: 06/2005
Ilość właścicieli: 1

data dodania: 2013-08-12
Silnik
Pojemność silnika 1595   cm3
Moc silnika 102 KM
Skrzynia biegów Manualna / 5 biegowa
Liczba cylindrów 4 Cylindry
Rodzaj paliwa Benzyna
Prędkość maksymalna 0 km/h
Emisja CO2 180 g/km
Cechy pojazdu
Kolor czarny metalik
Kolor tapicerki / materiał grafitowy/tkanina
Liczba siedzeń 5
Dane techniczne
Długość4615 mm
Szerokość1768 mm
Wysokość1455 mm
Rozstaw osi2578 mm
Rozstaw kół przód/tył1541/1517 mm
Zwrotność10,7 m
Pojemność zbiornika paliwa55 l
Poj. układu hamulcowego1 l
Gwiazdki w teście Euro NCAP5
Pojemność bagażnika341 l

Nadwozie
4/5 drzwi
Układ napędowy
Napęd na przednią oś
Zewnętrzne
Aluminiowe felgi
Elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne
Elektrycznie regulowane lusterka
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Klamki w kolorze nadwozia
Zderzaki w kolorze nadwozia
Lusterka w kolorze nadwozia
listwy dachowe w kolorze nadwozia
Felgi aluminiowe 18 cali
Kolor metalik
Elektryczne poziomowanie przednich świateł
Antena dachowa
Wewnętrzne
Dzielona i składana tylna kanapa
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa CLIMATRONIC
Komplet dywaników do wnętrza auta
Podgrzewane elektrycznie fotele przednie
Centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku
Uchwyt na kubki
Fotele z regulacją wysokości i regulacją lędźwiową
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
Elektrycznie regulowane szyby tylne
Obrotomierz
Elektrycznie sterowane szyby przednie z systemem One-Touch
Regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach
Elektronika
Auto Alarm
Immobiliser
Radio CD + 8 głośników
Odtwarzacz MP3
Funkcja Homelink / Coming Home
Komputer pokładowy
Centralny zamek z pilotem
Tylne czujniki parkowania
System 8 głośników
Bezpieczeństwo
3 punktowe pasy bezpieczeństwa dla 5 foteli (miejsc)
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera
Kurtyna powietrzna
Boczne poduszki powietrzne
System DSR (Dynamic steering Recommendation)
ABS + ESP (ESP z możliwością wyłączenia)
Video
Opis

Elegancja

Skoda konsekwentnie pnie się do góry. Nie tylko pod względem liczby sprzedawanych samochodów, ale także pod względem jakości ich wykonania.

Octavia pierwszej generacji była typowym autem budżetowym. Solidną niemiecka mechanikę kryło ekonomiczne czeskie opakowanie, które nie wszystkim przypadło do gustu.

Octavia II to już zupełnie inna półka. Dzięki powiększonemu o 7 cm rozstawowi osi wyraźnie poprawił się komfort podróżowania. Całkowicie nowe materiały użyte do wykończenia wnętrza nie dają już najmniejszych powodów do narzekania. Ba, w lepszych wersjach wyposażenia (np. Elegance) Octavia II może bez kompleksów konkurować choćby ze swoim bratem, Golfem V.

Nadwozie, wnętrze

Samochód zadebiutował w roku 2004. Wersja kombi pojawiła się niespełna 12 miesięcy później. W roku 2008 Octavia II przeszła lifting. Technicznie jest to wciąż ta sama konstrukcja. Wizualnie - wyróżniają ją nowe przednie i tylne światła, nowe zderzaki, maska oraz kilka detali we wnętrzu (np. nowy zestaw zegarów). Znakiem czasu jest także nowa gama silników.

Octavia II sprzed liftingu nie odeszła jednak do lamusa. Producent utrzymał jej produkcję, pozostawiając w ofercie pod nazwą Octavia Tour. Aby nie była konkurencyjna dla Octavii II FL, w gamie pozostały jedynie silniki benzynowe 1.4 oraz 1.6. Okrojono także liczbę wersji wyposażenia.

Octavia II jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Zastrzeżenia możemy mieć jedynie do jakości samego lakieru. Na masce szybko pojawiają się odpryski, a powierzchnie, do których przylegają uszczelki drzwi szybko się wycierają. Typowe dla modelu są szumy powietrza pojawiające się w tylnej części nadwozia po przekroczeniu ok. 60 km/h. Winne są uszczelki małych okienek w drzwiach tylnych. 

Po uniesieniu auta na podnośniku dość często widać korozję na elementach zawieszenia oraz na układzie wydechowym. To niestety typowa przypadłość i nie należy się tym przejmować kupując auto używane. Normą są także parujące lub matowiejące reflektory przednie. W najstarszych egzemplarzach świadczą pozytywnie o bezwypadkowej przeszłości samochodu. Wnętrze długo zachowuje dobrą formę. 

Zawieszenie

Wykorzystanie płyty podłogowej Volkswagena Golfa V sprawia, że zawieszenie Octavii II jest identyczne z zawieszeniem Golfa V, Seata Leona II, Seata Altei oraz Audi A3 II. Jest to nowoczesna konstrukcja, która gwarantuje skuteczne tłumienie nierówności, dobre wyczucie samochodu, stabilne zachowanie na drodze i niskie koszty serwisowania.

Z przodu mamy układ niezależny McPherson. Sworznie wahaczy można wymieniać oddzielnie. Fabrycznie są one przykręcane, co ułatwia wykonanie naprawy. Ciekawostką wprowadzoną w tej generacji modelu jest fakt, że przednią ramę pomocniczą wykonano ze stopów lekkich, a nie jak w poprzednim - ze stali.

Zawieszenie tylne jest konstrukcją niezależną . Z jednej strony oznacza to potencjalnie wyższe koszty serwisowe, z drugiej lepsze właściwości jezdne. Cała konstrukcja przytwierdzona jest do szczątkowej, tym razem stalowej, ramy pomocniczej. Na każde tylne koło przypada jeden solidny, nośny wahacz poprzeczny, jeden dodatkowy wahacz poprzeczny oraz jeden wahacz wzdłużny.

Dla obniżenia kosztów serwisu zamiast kolumn resorujących znajdziemy tu oddzielnie mocowany amortyzator i oddzielnie osadzoną sprężynę. Z tyłu można regulować zbieżność za pomocą podkładek mimośrodowych pod śrubami mocującymi wahacze poprzeczne.

Każda Skoda Octavia II jest wyposażona w aktywny układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem ze zmienną siłą działania.

 

Silniki benzynowe

Podstawową wersją silnikową Octavii II jest jednostka benzynowa o pojemności 1.4 l. Ze względu na niewielką moc (zaledwie 75 KM) oraz niewielką popularność na rynku możemy ją spokojnie pominąć w naszej prezentacji.

Znacznie ciekawszą propozycją jest ośmiozaworowy silnik 1.6. Również nie jest demonem mocy (ma tylko 101 KM), ale ma inne ważne zalety. Po pierwsze jest wyjątkowo trwały. Po drugie - jest bardzo tani w naprawach. Po trzecie - doskonale współpracuje z instalacjami LPG. Właśnie ta jednostka w obecnej Octavii Tour jest oferowana fabrycznie z instalacją gazową.

Dzięki dużej pojemności bagażnika i korzystnej relacji ceny do oferowanej wartości, Octavia II jest lepszą propozycją na rynku wtórnym niż Golf V

 
Prev Next
Toyota
Citroen
Ford
Honda
Volkswagen
Opel
Seat
Skoda
Peugeot
Audi